تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 تیر 1398 - 11:08
کد خبر : 40759

مراسم بزرگداشت دکتر معین در آستانه اشرفیه برگزار می شود

مراسم بزرگداشت دکتر معین در آستانه اشرفیه برگزار می شود

جارستان: مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا برای سخنرانی در مراسم بزرگداشت دکتر معین و شهیدان انصاری فیروز فاضلی در جمع خبرنگاران از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی ها و هماهنگی‌های به عمل آمده، مراسم گرامیداشت چهل و هشتمین

جارستان:

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا برای سخنرانی در مراسم بزرگداشت دکتر معین و شهیدان انصاری فیروز فاضلی در جمع خبرنگاران از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی ها و هماهنگی‌های به عمل آمده، مراسم گرامیداشت چهل و هشتمین سال درگذشت دکتر محمد معین با حضور و سخنرانی دکتر سید عباس صالحی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مراسم مذکور از ساعت ۲۱ شامگاه پنجشنبه، ۱۳ تیرماه در محل آرامگاه این استاد و محقق برجسته زبان و ادب فارسی واقع در شهرستان آستانه اشرفیه آغاز می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان رونمایی از کتاب «شهری که دلبر در آن است» نوشته قاسمی گل‌افشانی را از جمله ویژه برنامه های مراسم بزرگداشت دکتر معین دانست و تصریح کرد: این کتاب با موضوع نظرات شهروندان آستانه اشرفیه درباره وجود آرامگاه دکتر معین و اثرات آن در زندگی مردم این شهرستان است.

فاضلی تجلیل از سه نفر از نخبگان علمی، فرهنگی و هنری فعال آستانه اشرفیه، ایراد سخنرانی علمی، شعرخوانی و اجرای دکلمه و موسیقی سنتی را از دیگر بخش‌های مراسم مذکور دانست.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری سالگرد شهادت استاندار اسبق گیلان در رشت، اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گیلان، سخنرانی در مراسم سی و هشتمین سالگرد شهادت تنها استاندار شهید کشور، شهید علی انصاری، استاندار اسبق گیلان و شهید علیرضا نورانی، معاون عمرانی ایشان و گرامیداشت یاد و خاطره ۲۵۷ شهید کارمند استان است.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان افزود: این مراسم نیز ساعت ۱۸ روز پنجشنبه در گلزار شهدای کلانشهر رشت برگزار خواهد شد.

فاضلی اضافه کرد: دیدار با استاد «احمد سمیعی گیلانی» به مناسبت روز قلم و زیارت حرم مطهر سید جلال‌الدین اشرف(ع) در آستانه اشرفیه از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان گیلان است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.